torsdag 9. september 2010

Tøybleier!

Litt søtere enn engangsbleiene? Denne får du bla hos Bleieboden.

 Å, jeg har hatt noen heftige romanser med tøybleier ... Dessverre har de endt med tårer og tenners gnissel og jeg har måttet kapitulere og overlate de sarte babystumper til Pampers' klamme omsorg.

Men la meg likevel få prise tøybleiene: De er miljøvennlige! De er økonomiske! De er visstnok hudvennlige! De finnes i mange forskjellige typer og fasonger! De kommer i allslags festlige farger og mønstre! De skaper egne samfunn av tøybleieelskende mammaer! De kan kjøpes brukt, og blir bedre jo mer brukt de er! Barn som bruker tøybleier slutter tidligere med bleier enn andre barn!

Som du ser: Det finnes egentlig ingen grunn til ikke å bruke tøybleier. Bortsett fra hvis man ikke får det til, da, som i mitt tilfelle. For her har selv de aller bitteminste tøybleiene vært altfor store i låra til mine helt gjennomsnittlige babyer, og det har vært stygge scener ved stellebordet. Stygge, stygge scener man ikke gjenforteller ved middagsbordet. Og det skal ikke så veldig mange slike til før man (jeg) dømmer hele prosjektet nord og ned. Og jeg har prøvd, altså: Brettebleier, knytebleier, alt-i-ett-bleier, lommebleier, formsydde bleier med sperrelag, you name it. Det virker ikke for meg!

Men. Jeg håper du prøver. For det må være utrolig praktisk (og morsomt!) når man får det til. I noen kommuner får man til og med en startpakke med tøybleier gratis. Sjekk om du kan få her.

Andre steder du kan få kjøpt tøybleier, og nettsteder jeg har erfaring med er ryddige og seriøse, er:

Bleieboden
Nøstebarn
Cottonchild

Lykke til!

M:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar