søndag 17. oktober 2010

17. oktober - Den norske epledagen


Det visste du ikke, det, men i dag er det faktisk den norske epledagen! Eplekake kan jeg ikke spise mer av, for det er like før det tyter ut av ørene på meg, så jeg gikk for en sunnere variant i dag. Vi hadde en diger pose Euroshopper-epler i kjøleskapet ...

... og her må jeg avspore litt, for det er en historie bak. Når du kjøper Euroshopper-epler vet man jo aldri hva man får. Men her forleden kjøpte jeg som vanlig en sånn pose epler, og da jeg kom hjem og åpnet den, fant jeg de mest fantastiske små vidundere! Knasende sprø, aromatiske epler som var røde helt inn i fruktkjøttet! Jeg tror de kalles sukkerepler? De var i hvert fall nydelige. Så tilbake på butikken med meg for å hamstre epler.

Anyway! Det ble juice av eplene i dag. Juicepressen kostet litt, men jeg har faktisk aldri angret på den investeringen. Man sparer fort inn de kronene på å presse juicen selv, fremfor å kjøpe juice på butikken. Og det blir tusen ganger bedre - og sunnere!


God epledag!

M:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar