mandag 8. november 2010

Kyllingpai

Middagen skal helst være sunn, god, og kjapp å lage. I tillegg bør den varieres - pannekaker er ikke godt flere dager på rad, blir det meg fortalt. Her i huset blir middagen altfor ofte slengt sammen i siste liten, men i dag! I dag tok jeg meg sammen og lagde en veldig god kyllingpai. Det tar jo litt tid å lage og avkjøle deigen, men jeg er glad jeg tok meg tid i dag, for det er lenge siden vi har hatt en så god middag.

Se alle de fine, sunne grønnsakene!
KYLLINGPAI MED OVNSBAKT PAPRIKA

Paideig:
3 dl hvetemel
125g smør
4 ss kaldt vann

Smuldre mel og smør til kornete konsistens og samle deigen raskt med vannet. Legg i kjøleskapet en times tid (eller 20 min i fryseren om du har dårlig tid).

Trykk deigen ut i en paiform og prikk bunnen med gaffel. Sett formen kaldt igjen mens du gjør klart fyllet. 

2 stk kyllingfileter
2 paprika
Frossen spinat



Ferdig!
Skjær kyllingfiletene i biter og stek med bittelitt kyllingkrydder.
Del paprikaene i to, fjern frøene og det hvite, og og legg delene med skinnet opp på en bakeplate. Ringle over litt olivenolje. Sett under grillen i ovnen til skinnet begynner å bli svart. Del i biter.
La spinaten tine litt.

3 egg
3 dl melk
2-3 dl ost

Bland alt sammen.

Forstek bunnen på 200 grader i 10-15 minutter. Ha i kylling, paprika og spinat og hell over ost og egg-blandingen. Stek videre i ca 20 minutter. Server gjerne med en frisk salat og litt brød. Nam!


M:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar